Friday, September 23, 2005

Apasal malap je neh?

Keta aku cam tetau aje yang gaji nak masuk. Dalam kol 9 malam tadi dibantainya alternator aku kong! Padan la masa kat Jalan Tun Razak aku peratikan semua lampu kat dashboard makin malap. Adeii... Aku lak nak gi jumpa bebudak ROJAK kat Ampang Park neh. Masuk aje parking belakang Lotus aku matikan enjin. Hehehe... Terus takleh idup balik. Guna radio set call cousin aku tapi tak berjawab. Call dia baru berjawab. Ceh! Anak toyol dah tinggal dalam keta rupanya. So bebudak ROJAK semua dah gi karaoke. Aku tinggal kat Lotus tunggu cousin aku datang.

Call pomen aku dia kata memang itu simptom kalau alternator kong sebabnya kalau alternator elok lagi lampu keta akan malap gak tetapi akan terang balik bila keta laju. Nasib baik aku tak beli bateri baru. Kalau tak rugi aje beli sebab bateri lama aku masih elok lagi. Keputusan telah diambil. Ngan cousin aku gi Keramat untuk ambik bateri dari pomen. Dah siap pasang semua aku tanggalkan memana alat yang gunakan bateri. Nak tumpukan untuk kegunaan enjin sahaja. Bayangkan dengan cuma menggunakan 'parking lamp' aku redah Jalan Ampang untuk masuk ke Elavated Highway untuk ke Keramat. Kelajuan? Toksah cakap la sebab yang aku ingat dari plaza tol ke susur keluar MRR2 cuma mengambil masa tak lebih 30 saat je. Rasanya itu la kelajuan aku yang paling perlahan kot takat ni hehehe...

Sampai aje kat Keramat pomen dah siap tunggu. Macam keta F1 lak rasanya muahahaha... Tengah tunggu pomen check keta, Tengku tipon cousin aku. Nak datang Keramat untuk minum-minum katanya. Tak lama tu dia sampai. Benda pertama yang dia kasik kat aku ialah lighter. Memula aku 'blank' gak apasal dia bagi aku lighter sebabnya aku mana ada tertinggal lighter dalam keta dia. Sekali bila dia dok tunjuk-tunjuk kat keta aku baru la aku paham maksudnya. Cheiss! Rasanya korang pun paham apa maksud Tengku kan? Hehehe...

Lepas Tengku balik, aku dok 'menyibuk' balik kat bengkel. Pomen gi kiri aku gi kanan... Pomen gi kanan aku gi kiri hehehe... Rasanya malam tadi dekat 100 kali aku tawaf keta sendiri hehehe... Dalam kol 2 sengah pagi baru keta aku siap. Kena la dalam RM50... Nasib baik bawak duit lebih! Kalau buat stail aku yang selalu tak bawak duit banyak camno? Alhamdulillah keta dah boleh jalan. Cuma bila dah sampai rumah baru aku perasan yang sistem penggera tak berfungsi dan belting alternator agak longgar. Tahan telinga je la dengar bunyi yang sakit hati tu...

Dalam kol 3 baru aku bersiap untuk tidur. Huaarrgghh... Esok kol 6 dah nak kena bangun! Kucing aku dok bantai berlumba haram lak masa aku nak tidur... Hishhh... Sudahnya kena la aku bangun untuk 'rasuah' derang. Bukak tin Friskies kasi makan. Huh! Kemain seronok derang makan kol 3 pagi. Masa entry ni ditulis, mata aku kemain ngantuk lagi. Tu yang susunan ayat tu tunggang langgang hehehe... Okey la. Chow dulu.

Comments: Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]