Monday, August 08, 2005

Antara Mawi, minyak dan projek sampah...

Seperti yang dijangkakan... Orang Felda kat Kulai berpesta sepanjang malam menyambut kemenangan 'pelacur' jantan AF3. Malam final tu aku baru sampai ke rumah dari pejabat. Masuk aje keta kat garaj, aku dah dengar bunyi home theater derdentum-dentum. Confirm family aku dok bukak final AF3 neh. Penat tak hilang lagi aku dok layan la jugak siaran tu sambil makan pengat durian panas-panas. Leleh wa cakap lu!...

Nak citer pasal persembahan malam tu rasanya Amylea lebih bertenaga dan sempurna. Vokal dia bebetul bagus. Kalau tak takkan Kudsia boleh bagi standing ovation... Felix lebih kepada syok sendiri... Marsha? Hehehe... Aku minat tengok mata dia. Lawa siot! Mawi?? Takat suara 'jantan' camtu berlambak boleh cari... Sedap lagi suara brader main gitar kat Kampung Baru tu! Abih tu nak buat camna lagi... Seperti yang Aznil cakap tu la. Kemenangan ini bukan ditentukan oleh juri tetapi oleh para pengundi sendiri yang aku pikir 70% adalah wanita 25% lelaki manakala 5% lagi lain-lain (mak nyah dan gay hehehe...). Walaupun aku menyampah tengok Amylea dengan perangai mengada-ngada dia tu tetapi dari segi bakat rasanya dia patut jadi juara atau setidak-tidaknya dapat vokal terbaik. Takpe la... Dah rezeki masing-masing. Tahniah je la diucapkan.

Sejak harga minyak naik ni, tengok muka para pemimpin kita pun aku naik meluat. Sebabnya diorang selalu bagi alasan kerajaan rugi besar kalau harga tak dinaikkan. Pastu selalu bandingkan ngan negara luar. Tolong la... Korang laki bini anak beranak boleh la dapat minyak percuma takpun murah giler selagi berkuasa. Cuba letakkan diri korang jadi rakyat biasa. Rasanya korang pun lebih kurang aku jugak... Menyampah dan meluat... Dah tau taknak rugi banyak, abis tu apasal projek dan cadangan 'sampah' dilaksanakan? Contohnya nak bagi jarum suntikan dan kondom percuma kat penagih dadah. Alasannya supaya jangkitan HIV boleh dikurangkan. Kenapa sibuk nak mencegah sedangkan kita boleh banteras dan hapuskan terus?

Pikirkan apabila jarum diberi percuma maka benda apa nak disuntik oleh penagih? Air longkang? Racun rumpai? Dah tentu la dadah bukan? Dadah kena la beli... Duit? Bukan susah... Pecah aje rumah atau kereta orang takpun curi besi untuk jual... Aku berani bertaruh la! Tak semua penagih dadah tu berani nak mendaftar diri untuk jarum percuma... Okey pasal kondom lak. Apa Marina Che Det tu bodoh ke? Dia ingat kalau takde kondom maka HIV positif tu takleh nak 'projek'? Diorang peduli apa! Janji dapat puaskan nafsu. Alang-alang dah dapat HIV... Bukan kena penjara pun kalau sebarkan HIV...

Jadi sekarang dimana yang kita nampak boleh dikurangkan? Bagi aku TAKDE YANG BOLEH DIKURANGKAN... Boleh menambahkan aku percaya. Tambah pengidap HIV dan tambah kayakan tokey jarum dan kondom... Cam bebaru ni aku ada terbaca dalam paper akan kenyataan seorang menteri wanita yang mendakwa dia handal dalam bidang agama (ala... yang sebelum ni kena saman ngan jiran dia tu...). Katanya 'Pelacuran itu dibolehkan jika keadaan darurat'. Aku nak tanya dia... Dalam kitab mana yang kata pelacuran tu dibolehkan jika darurat? Alasan darurat tak boleh dipakai kerana kita kat Malaysia ni banyak peluang pekerjaan yang boleh dibuat. Ditakuti nanti kalau kena cekup ngan jabatan agama, orang akan salah guna alasan darurat untuk elak diambil tindakan. Cuba bayangkan bebudak sekolah melacur sebab darurat nak makan dengan alasan mak bapak tak kasik duit belanja hehehe...

Erk... Kang kena banned lak website aku neh... Aku bukan kutuk tapi menegur. Kalau takleh kena tegur maka toksah jadi pemimpin. Gi jadi ketua darjah atau jaga sekolah hehehe...

Comments: Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]