Wednesday, July 13, 2005

Pukul 3 pagi...

Orang tua-tua ada cakap... Tak baik keluar berjalan time-time 3 pagi... Ada hantu keluar berjalan masa tu. Bukan Melayu aje cakap camtu tapi bangsa Cina jugak. Abih tu camna nak cari rezeki kalau dah takut ngan hantu? Orang tua-tua jugak ada cakap "pegi keje jangan kena matahari dan balik keje jangan kena matahari'. Bebudak muda sekarang ada jugak yang pepandai translate sendiri. "Ooo... Kalau camtu aku kena jual la moto aku... Beli keta. Senang ujan tak basah tengahari tak panas!" Ya! Korang memang bijak! Orang utan tu bijak sikit je dari korang...

Yang dimaksudkan tu ialah carilah rezeki halal sebaik mungkin. Keluar keje sebelum matahari terbit penuh dan balik keje masa matahari dah terbenam. Masa tu kalau dah dapat habuan kerja mesti seronok rasanya. Iye la dah kita penat-penat kerja dapat lak gaji untuk sara kehidupan. Rasa berbaloi yang amat sangat (kecuali mereka yang tak reti bersyukur...).

Dah dua malam aku keje sampai subuh. Mula jam 12 tengahmalam membawa ke subuh. Lima tahun dahulu mungkin aku boleh biasakan kerja camni sebab aku kerja shift. Sekarang ni dah kerja normal balik. Tu yang masuk je jam 3-4 pagi mata tu rasa cam dicurah pasir je...

Huarghh! Bila la kontraktor nak siap keje derang ni... Dah la bilik komputer ni sejuk cam peti ais!

Okey. Turun bawah jap pekena rokok... Sejuk banget ni! Sebelum tu meh la masuk fotopage aku. Klik...

SINI

Comments: Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]